Clipping de prensa del Documento sobre "Bioética y big data de salud: la explotación y comercialización de los datos sanitarios de los usuarios de la sanidad pública" del Observatori de Bioètica i Dret UB

05.02.2015

El document sobre "Bioètica i big data de salut: l'explotació i comercialització de les dades sanitàries dels usuaris de la sanitat pública", elaborat pel Grup d'Opinió de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona (OBD) amb la col·laboració del Grup d'Investigació en Dret Privat, Consum i Noves Tecnologies de la UB (GREDINT), que alerta dels riscos de l’ús i la comercialització de dades personals de salut en el context de les tecnologies de dades massives (big data), ha tingut una gran repercussió als mitjans de comunicació. Podeu accedir al recull de premsa a través d'aquest enllaç.

El document, presentat el 29 de gener de 2015, ha estat coordinat per la Dra. María Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret - Càtedra UNESCO de Bioètica UB i del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona; la Dra. Maria Rosa Llàcer, catedràtica del Departament de Dret Civil de la UB; i la Dra. Lídia Buisan, mèdica anestesista i membre de l'OBD.